Szczegółowy program stażu Marketing Automation
Łączna liczba godzin do zrealizowania: 384 godz. (128 godzin/miesiąc)
Staż dotyczy współpracy w dziale Marketingu firmy Glosel. Zapoznasz się ze sposobem funkcjonowania działu, będziesz uczestniczyć w wielu zadaniach, projektach związanych z pracą działu oraz zespołu, w którym odbywać będziesz staż. Założeniem tego trzymiesięcznego programu jest to, aby po jego zakończeniu być w stanie pełnić obowiązki młodszego specjalisty w zespole.
2. Twoje CELE edukacyjne:
• Poznanie struktury danych oraz typów danych w CDP (Customer Data Platform). Nauczenie się konstrukcji metryk, agregatów, wyrażeń.
• Przyswojenie wiedzy z zakresu segmentacji użytkowników i klientów w oparciu o m.in.: model RFM.
• Nauczenie się podstaw HTML, CSS, Jinja.
• Zdobycie umiejętności wykorzystywania narzędzi / kanałów tj.: email, sms, webpush do prowadzenia kampanii marketingowych.
• Poznanie zasad tworzenia scenariuszy automatyzacyjnych.
• Przyswojenie wiedzy odnośnie Customer Lifetime Value i technik budowania wartości klienta w czasie.
• Zdobycie umiejętności tworzenia spersonalizowanej komunikacji marketingowej. Nauczenie się sposobów monitorowania działań w platformie Marketing Automation oraz Google Analytics, tworzenia raportów i ich interpretacji.
• Zapoznanie się z modelem pracy projektowej z wykorzystaniem narzędzi wspierających. Poznanie procesu planowania kampanii marketingowych.
3. ŹRÓDŁA WIEDZY i narzędzia, z których będziesz korzystać:
• Szkolenia wewnętrzne
• Narzędzie do prowadzenia komunikacji: sms, newsletter, webpush
• Platforma Marketing Automation oraz baza wiedzy
• Google Analytics
• Aplikacja do zarządzania projektami marketingowymi
• Procedury opisujące funkcjonowanie i obowiązki zespołu
• Struktura firmy i działu marketingu
Narzędzia do komunikacji:
• Gmail
• Google Chat
• Google Meet
• Narzędzia do organizacji pracy i projektów
• ClickUp
4. CZAS, który z nami spędzisz:
Planowany dzienny czas pracy: 6 godz.
Planowane godziny pracy: 9:00–15:00
Planowane pracujące dni tygodnia: poniedziałek–piątek
5. W czasie STAŻU będziesz:
• Segmentować klientów i tworzyć grupy docelowe dopasowane do założeń kampanii marketingowych.
• Rozwijać komunikację automatyczną poprzez budowanie scenariuszy oraz przygotowywanie części składowych (media).
• Uczestniczyć w projektach zmierzających do rozwoju skuteczności działania platformy, poprzez działania: lead-owe, wzbogacające profile klientów o wartościowe dane.
• Współpracować z konsultantami firmy, która dostarcza nam technologię do działań Marketing Automation.
• Tworzyć metryki, raporty, monitorować skuteczność prowadzonych kampanii.
• Pracować projektowo wspierając zespoły Marketing Automation oraz Planowania.
• Prowadzić swój własny projekt, którego celem będzie podniesienie wartości klientów w czasie.
6. Pierwszego dnia
• Poznasz zespół, opiekuna stażu oraz przestrzeń biurową.
• Otrzymasz komputer, swoje miejsce do pracy oraz odpowiednie uprawnienia, umożliwiające poruszanie się po firmie.
• Dowiesz się więcej o Glosel, o naszej historia, misji, wizji, wartościach, którymi się kierujemy.
• Poznasz strukturę, cele, charakterystykę działalności, kulturę organizacyjną.
• Wskażemy Ci sposoby komunikacji, zasady postępowania.
• Przekażemy Ci obowiązujące w firmie przepisy, zapoznamy z regulaminem BHP oraz innymi istotnymi kwestiami związanymi z twoim stażem.
7. Po zakończeniu STAŻU będziesz umiał/a:
Wiedza zawodowa
• Zdefiniować kluczowe elementy wchodzące w skład obszaru Marketing Automation.
• Omówić podstawowe zagadnienia technologiczne dotyczące obszaru. Wskazać etapy lejka sprzedażowego i przyporządkować do nich określone rodzaje działań, których celem będzie podniesienie retencji użytkowników w sklepie internetowym.
• Zbudować podstawową strukturę danych potrzebnych do prowadzenia automatycznych działań marketingowych.
• Rozróżnić rodzaje i typy tych danych.
• Tworzyć scenariusze marketing automation.
• Analizować podstawowe dane i tworzyć raporty w Google Analytics i panelu platformy marketing automation.
• Wskazać zalety wykorzystania określonych narzędzi przy tworzeniu planu marketingowego.
Umiejętności zawodowe
• Wybrać i utworzyć segment dopasowany do celu kampanii marketingowej.
• Zbudować scenariusz i monitorować jego efektywność.
• Przygotować i uruchomić kampanię email, sms, webpush.
• Przygotować i omówić raport dotyczący wybranego aspektu retencji bądź lojalizacji klientów w sklepie internetowym.
• Modyfikować kod HTML, CSS oraz tworzyć personalizacje z wykorzystanie Jinja. prowadzić prosty projekt.
Kompetencje społeczne
• Komunikować swoje oczekiwania względem kampanii.
• Dobrze organizować swoją pracę.
• Współpracować z zespołem – koordynować projekty, przedstawiać i wdrażać własne pomysły na komunikację.
• Przekazywać informację zwrotną w zakresie pracy działów współpracujących.
8. Rekrutacja do programu stażowego:
Proste zasady
• Program stażowy trwa 3 miesiące – od 1 lipca do 30 września – lub w innym terminie ustalonym indywidualnie.
• Płatna umowa stażowa - 2 700 zł brutto miesięcznie
• Wdrożenie w wybranym dziale marketingu i realizacja samodzielnego projektu.
• Możliwość współpracy z najlepszymi specjalistami w największym e-commerce w Polsce północno-wschodniej.
Rekrutacja:
• Przygotuj CV.
• Aplikuj na naszej stronie internetowej taniaksiazka.pl, zakładka Praca.
• Termin przesłania zgłoszenia: 30.04.2023 r. na staż rozpoczynający się 1 lipca.
• Dostaniesz zadanie do wykonania.
• Wybranych kandydatów zaprosimy na spotkanie rekrutacyjne, na którym poznamy się lepiej i omówimy Twoją realizację zadania.
• Po podjęciu przez nas decyzji otrzymasz informację zwrotną, także jeśli odpowiedź będzie negatywna.
• Po pozytywnej decyzji otrzymasz zaproszenie do udziału w stażu.
• Rozpoczynasz staż 1 lipca lub innym ustalonym, dogodnym terminie.
Szczegółowy program stażu Marketing Communication
Łączna liczba godzin do zrealizowania: 384 godz. (128 godzin/miesiąc)
1. Opis programu:
Staż dotyczy współpracy w dziale Marketing Communication firmy Glosel. Zapoznasz się ze sposobem funkcjonowania działu, będziesz uczestniczyć w wielu zadaniach, projektach związanych z pracą działu oraz zespołu, w którym odbywać będziesz staż. Założeniem tego trzymiesięcznego programu jest to, aby po jego zakończeniu być w stanie pełnić obowiązki młodszego specjalisty w zespole.
2. Twoje CELE edukacyjne:
• Zapoznanie ze strukturą oraz charakterystyką kanałów mediów społecznościowych wykorzystywanych w komunikacji.
• Poznanie procesu planowania komunikacji w mediach społecznościowych z rozróżnieniem na kanały i ich charakterystykę.
• Przyswojenie wiedzy o narzędziach zewnętrznych do monitoringu sieci i korzyściach płynących z ich wykorzystania.
• Zapoznanie z działaniami w obszarze influencer marketingu.
• Zdobycie umiejętności oceny skuteczności komunikacji w oparciu o rozróżnienie kanałów mediów społecznościowych oraz działań wspierających.
• Przyswojenie wiedzy z zakresu narzędzi zewnętrznych wspierających efektywną komunikację w mediach społecznościowych.
• Zdobycie umiejętności monitorowania i analizy efektów prowadzonych działań.
3. ŹRÓDŁA WIEDZY i narzędzia, z których będziesz korzystać
• Procesy i działania w kanałach komunikacji mediów społecznościowych tj. Facebook, Instagram, TikTok, Twitter.
• Struktura reklamowa w obszarze Meta Ads.
• Aplikacja do zarządzania projektami marketingowymi ClickUp.
• Narzędzia zewnętrzne wspierające efektywną komunikację w przestrzeni mediów społecznościowych.
• Zasady podejmowania działań w obszarze efektywnej współpracy z influencerami oraz przydatne do efektywnych działań w tym obszarze narzędzia zewnętrzne.
• Procedury opisujące funkcjonowanie i obowiązki zespołu.
• Struktura firmy i działu marketing communication.
Narzędzia do komunikacji:
• Gmail
• Google Chat
• Google Meet
• Narzędzia do organizacji pracy i projektów [ClickUp, SentiOne, SimilarWeb, SoTrender, SocialBlade]
• ClickUp
4. CZAS, który z nami spędzisz:
Planowany dzienny czas pracy: 6 godz.
Planowane godziny pracy: 9:00–15:00
Planowane pracujące dni tygodnia: poniedziałek–piątek
5. W czasie STAŻU będziesz:
• uczestniczyć w spotkaniach zespołu,
• prowadzić moderację w kanałach social media,
• współtworzyć treści do wykorzystania w social media,
• współtworzyć harmonogram publikowanych treści,
• Współtworzyć time line komunikacji priorytetowych, angażujących akcji,
• analizować skuteczności publikowanych treści,
• monitorować media,
• wspierać projekty w zakresie Influencer Marketingu,
• wspierać zespół w ich codziennych zadaniach.
6. Pierwszego dnia:
• Poznasz zespół, opiekuna stażu oraz przestrzeń biurową.
• Otrzymasz komputer, swoje miejsce do pracy oraz odpowiednie uprawnienia, umożliwiające poruszanie się po firmie.
• Dowiesz się więcej o Glosel, o naszej historia, misji, wizji, wartościach, którymi się kierujemy.
• Poznasz strukturę, cele, charakterystykę działalności, kulturę organizacyjną.
• Wskażemy Ci sposoby komunikacji, zasady postępowania.
• Przekażemy Ci obowiązujące w firmie przepisy, zapoznamy z regulaminem BHP oraz innymi istotnymi kwestiami związanymi z twoim stażem.
7. Po zakończeniu STAŻU będziesz umiał/a:
Wiedza zawodowa
• Wskazać czynniki wpływające na szeroki zasięg organiczny planowanych treści w rozróżnieniu na kanały mediów społecznościowych.
• Rozwijać koncepcję komunikacji marki w mediach społecznościowych.
• Prowadzić efektywną moderację marki budującą zaangażowanie oraz posługiwać się narzędziami wspierającymi ten proces.
• Wykorzystywać wiedzę o zasadach współprac influencerskich (dobór influencera, określenie celu oraz warunków, dobór wskaźników efektywnościowych, analiza współpracy).
• Analizować i optymalizować prowadzone działania wg ustalonych wskaźników.
Umiejętności zawodowe
• Reagować na treści trendujące oraz zmiany w narzędziach.
• Tworzyć treści dostosowane pod grupę odbiorców w danym kanale.
• Reprezentować markę w mediach społecznościowych, prowadzić i moderować komunikację z klientami.
• Budować społeczność, zaangażowanie oraz przeprowadzać akcje zorientowane na efekt wirusowy.
• Podejmować i realizować w imieniu marki współpracę z influencerami.
• Dobierać kanały mediów społecznościowych do założeń kampanii.
Kompetencje społeczne
• Komunikować swoje oczekiwania względem kampanii.
• Dobrze organizować swoją pracę.
• Współpracować z zespołem – koordynować projekty, przedstawiać i wdrażać własne pomysły na komunikację.
• Przekazywać informację zwrotną w zakresie pracy działów współpracujących.
8. Rekrutacja do programu stażowego
Proste zasady
• Program stażowy trwa 3 miesiące – od 1 lipca do 30 września – lub w innym terminie ustalonym indywidualnie.
• Płatna umowa stażowa - 2 700 zł brutto miesięcznie
• Wdrożenie w wybranym dziale marketingu i realizacja samodzielnego projektu.
• Możliwość współpracy z najlepszymi specjalistami w największym e-commerce w Polsce północno-wschodniej.
Rekrutacja:
• Przygotuj CV.
• Aplikuj na naszej stronie internetowej taniaksiazka.pl, zakładka Praca.
• Termin przesłania zgłoszenia: 30.04.2023 r. na staż rozpoczynający się 1 lipca.
• Dostaniesz zadanie do wykonania.
• Wybranych kandydatów zaprosimy na spotkanie rekrutacyjne, na którym poznamy się lepiej i omówimy Twoją realizację zadania.
• Po podjęciu przez nas decyzji otrzymasz informację zwrotną, także jeśli odpowiedź będzie negatywna.
• Po pozytywnej decyzji otrzymasz zaproszenie do udziału w stażu.
• Rozpoczynasz staż 1 lipca lub innym ustalonym, dogodnym terminie.